Cine este noul Apple al Orientului

By on 12/01/2015
Xiaomi

* in mai putin de cinci ani, compania chineza Xiaomi a devenit cel de-al treilea mare producator de telefoane mobile la nivel mondial * idolatria fata de acest brand si lansarile fastuoase i-au adus insa statutul de noul Apple al Chinei

In China, lupta smartphone-urilor se dadea de obicei intre Samsung si Apple. Insa nu si acum. De-a lungul verii trecute, o companie chineza, Xiaomi, a preluat pozitia de lider, cel putin pe piata concurentiala a Chinei, devenind astfel al treilea cel mai mare producator de telefoane la nivel mondial.

Fondata in 2010, cu un inceput anevoios, pentru a vinde telefoane elegante proiectate la preturi ieftine pe Internet, Xiaomi s-a hotarat mai tarziu sa intre in altfel de jocuri, lansandu-si primul telefon odata cu iPhone 4S. Cu o strategie inteligenta de social media si un plan de afaceri care pune accent pe servicii, Xiaomi si-a construit un sprijin frenetic in randul chinezilor tineri si la moda.

xiomi

Vanzari record pe piata asiatica

 Se asteapta ca numai in China sa se cumpere peste 500 de milioane de smartphone-uri in 2015, adica de trei ori mai multe decat vor fi vandute in Statele Unite, astfel ca Xiaomi este gata sa-si cimenteze locul, in viitorul apropiat, printre cei mai puternici factori de decizie pe aceasta piata, de la nivel mondial. Pentru moment insa, fondatorii companiei, unde includem antreprenorul chinez Li Jun si fostul director executiv Google, Lin Bin, spera ca statutul ii va ajuta sa se remarce la nivel global.

Desi Xiaomi vinde deja pe plan international, anul ce tocmai a debutat va fi adevaratul test in ceea ce priveste aceasta frima si sansele ei de a-si continua ascensiunea dincolo de granitele Chinei. Evitand pietele supraaglomerate precum SUA si Europa, dezvoltatorii isi indreapta atentia catre tarile in curs de dezvoltare, cum ar fi uriasele Brazilia si India, sperand sa foloseasca retelele de e-commerce pentru a vinde telefoane ieftine de inalta calitate si de a recrea succesul debutului din China.

Lansarile i-au adus renumele de Apple al Chinei

Insa, provocarile sunt considerabile. Xiaomi inca nu a strans un portofoliu de brevete, lasand vulnerabila aceasta parte posibilelor procese ale concurentilor. „Vanzarea telefonului catre utilizatori este un inceput bun, dar nu e sfarsitul, ci doar inceputul afacerii si al muncii.

Xiaomi

Abia dupa ce utilizatorul cumpara telefonul si incepe sa-l utilizeze, acesta va genera un plus de valoare atat pentru alti utilizatori, cat si pentru noi”, a recunoscut chiar Lin Bin. Asemanarile izbitoare dintre ceremoniile Xiaomi de lansare a propriilor produse si evenimentele media create de Apple au facut ca acesta sa fie adesea descris ca „noul Apple” din China. In mare parte, aceasta aasociere a dus la cresterea succesului pentru Xiaomi, unii experti spunand ca acesta produce telefoane comparabile cu varfurile Samsung si Apple, insa la pret scazut. Compania este deci, mai mult decat un imitator, iar ca si model de afaceri si de marketing, Xiaomi a fost o inovatie pentru toti nou-venitii din China.

Batalie mare pe on-line

Abordarea on-line i-a adus cea mai mare distinctie pe care o companie o poate primi in China, iar rivalii sai sunt acum simple copii. Este bine cunoscut si faptul ca producatorii de echipamente de telecomunicatii Huawei si ZTE au linii de telefoane pe care le vand in primul rand on-line. Iar companii precum OnePlus sau Smartisan, de asemenea, se concentreaza pe produse bine concepute cu componente high-end, pe care sa le poata vinde la un pret relativ scazut. Unde mai pui ca, pentru a fi siguri de locul lor in piata, Xiaomi este tratat cu respect de catre concurentii sai. Li Nan, vicepresedinte al rivalei Meizu, care vizeaza clientii putin mai in varsta si mai bogati decat targetul Xiaomi, compara devotamentul suporterilor cu o religie. „Fanii Xiaomi au un nivel ridicat de organizare. Ei iubesc Xiaomi. E o forma de idolatrie”, spune el.

Insa, pentru Xiaomi, cea mai mare provocare si cel mai mare succes, deopotriva, ar fi cucerirea pietei din afara Chinei. Iar pentru asta, compania mizeaza pe Hugo Barra, o veche cunostionta de la Google, pentru a conduce expansiunea internationala a companiei. Daca eforturile lor vor fi rasplatite, ramane sa vedem… in 2015.

About Andreea Filipescu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>