Proiectul Morpheus promite gamerilor o lume cu totul noua

By on 02/02/2015
Sony

Cand creatorul Oculus Rift ne-a dezvaluit retinerile sale in ceea ce priveste potrivirea consolelor in realitatea virtuala, nu am putut sa nu ne intrebam in ce masura are acesta dreptate. Dar, asa cum stau lucrurile cu VR, proiectul Morpheus al celor de la Sony indeparteaza orice indoiala care ar mai putea plana asupra faptului ca realitate virtuala pe Play Station (PS)4 va arata uimitor.

Morpheus este in stadiu de prototip acum, iar Sony promite ca produsul final va fi, probabil, destul de diferit, atat ca aspect, cat si ca specificatii. Insa, chiar si asa, setul cu casca actual, menit a te transpune in lumea virtuala a jocurilor PS4, pare al naibii de smecher. Si cu siguranta arata mult mai finisat decat Oculus, produsul pionier care a reusit sa duca jocurile dincolo de calculatorul clasic. Nu numai ca ocularul principal arata ca un produs lustruit de lux, insa este dotat si cu o curea dinamica de plastic pentru a porni. Potrivirea cu notiunile de baza nu a fost greu de realizat, iar setul cu casca se simte suficient de sigur chiar pentru un demo.

Cu toate acestea, se simte nevoia de o usoara echilibrare, in sensul in care Sony ar putea sa mute unele dintre firele pe care aproape ca le mesteci, fiind mult prea aproape de nas si de gura. Acestea distrag atentia de la experienta generala si, in timpul senzatiilor cele mai intense, servesc ca un memento simplu cum ca picioarele tale sunt inca plantate in conditii de siguranta in realitate.

Morpheus ruleaza spectaculos pe un ecran de de 1080p, satifacator de clar, desi prezinta ocazional usoare balbaieli, ca si Oculus de altfel. Campul vizual de 90 de grade pozitioneaza Morpheus sub Oculus la acest capitol, dar acest lucru este greu de remarcat si de natura sa detemine Sony sa schimbe produsul final.

Pierdut in spatiu

Cei initializati deja in astfel de experiente cu Oculus Rift si primul joc incercat pe simulator in spatiu, probabil ca sunt deja pregatiti pentru ceea ce va urma: Eve Valkyrie. Invadarea spatiului, admirarea navelor gigant in timp ce treci pe sub ele, ferindu-te in drum prin campurile de asteroizi, adica exact genul de lucruri la care noi toti am visat atunci cand eram copii

Sony

. Chiar si asa, cu experienta anterioara a realitatii virtuale in jocuri, exista in cazul Morpheus ceva care iti starneste cativa fluturi in stomac. E clar ca unii oameni sunt mai predispusi la sentimentul acesta fizic decat altii, dar claritatea si latenta scazuta a proiectului Morpheus in starea sa actuala inseamna ca riscurile de greata sunt mici.

Dincolo de mare

Insa, oricat de maret ar fi spatiul, explorarea adancurilor oceanului este ceva ce intr-adevar iti duce pulsul mult in sus. Deep, al doilea demo oferit de Sony, este exemplul perfect a ceea ce se poate intampla atunci cand imbinam realitatea virtuala si groaza. Jocul incepe aratandu-te intr-o cusca de scufundari, plutind aproape de suprafata oceanului. Atunci cand te ghemuiesti si picioarele virtuale se indoaie in acelasi timp, mici detalii te ajuta sa faci aceasta experienta mult mai captivanta. Odata scufundat in adancimile oceanului, e clar ca devii un dusman printre creaturile acvatice si imediat un rechin incepe sa traga cu salbaticie de cusca ta. Adancurile nu sunt poate o experienta foarte interactiva, insa exista o serie de momente in care se rupe legatura dintre mainile tale reale si cele virtuale. Iar pentru scurt timp, acest lucru poate fi absolut terifiant.

Cel mai frustrant lucru despre VR in aceste momente este incercarea de a transpune senzatia in cuvinte. Chiar trebuie sa vezi proiectul Morpheus pentru a putea crede. Exista inca multe lucruri de facut – marginile sunt cam aspre, iar obiectele par un pic mai mici in afisaj HD, insa Sony este in mod clar hotarat sa inlature aceste neajunsuri inainte ca produsul sa ajunga pe piata. Cand va fi asta este greu de spus, insa Morpheus este piesa lipsa din puzzle-ul PS4, si inca una mare.

About Andreea Filipescu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>