Bratarile de fitness ar putea fi salvarea Microsoft

By on 18/12/2014
Microsoft-Health.

* Piata accesoriilor si a gadget-urilor de tot felul este in continua crestere, iar termeni precum smart watch si bratari de fitness devin din ce in ce mai cunoscuti si utilizati de consumatorii de zi cu zi

Apple a anuntat cu mare tam-tam produsul Apple Watch, programat spre lansare in 2015, ca o extensie a iPhone. Motorola are deja Moto 360, un ceas cu design circular proiectat sa ruleze sub Android Wear. LG are asa-numitele ceasuri GR, iar Nike se mandreste cu bratarile Fuel Band. Poate si din acest motiv, Microsoft a dezvaluit recent produsul Microsoft Band, o bratara de fitness revolutionara, care, pentru 199 de dolari, vine si cu un set de noi si incitante servicii cloud.

Anterior, aproape fiecare producator de software de fitness sau SmartWatch s-a blocat intr-un singur produs, ceea ce a permis aparitia unei game masive de sisteme de operare concurente, toate avand nevoie, la randul lor, de noi si noi dispozitive. Microsoft a prevazut aceasta problema si a conceput o solutie, creand un cadru atotcuprinzator care leaga o multitudine de produse diferite intr-unul singur, usor de accesat de catre consumator.

Microsoft-Health.

Sanatate de la Microsoft
Dupa modelul Apple, care a inventat HealthKit, software-ul pe care il prezinta Microsoft Band se numeste Microsoft Health si se sincronizeaza cu diverse aplicatii pentru a crea un hub centralizat pentru toate datele legate de sanatatea umana. Spre deosebire de HealthKit, Microsoft lucreaza cu o gama de solutii diferite si, cel mai important, compatibile cu sistemele de operare de pe smartphone si benzile de fitness. Pentru prima data, exista un mod cu adevarat universal de a combina datele medicale de la diferite servicii. Si acesta este meritul Microsoft.

Dupa cum recunosc chiar analistii din piata de profil, Microsoft a trecut de la profit la relevanta in ceea ce priveste produsele, deschizand serviciul Office pentru iPad tuturor clientilor in mod gratuit, angajandu-se sa-l duca si pentru Android si, in general, sa realizeze trecerea la o reconectare cu clientii de zi cu zi, care au uitat ce are Microsoft de oferit.

Microsoft-Health.

Si chiar daca Microsoft Band nu este si nici nu pretinde a fi Apple Watch, pentru prima generatie de hardware arata bine si se poate imbunatati in timp, daca este luat in considerare feedback-ul consumatorilor.

In ceea ce priveste software-ul, se pare ca avem de-a face cu un produs luminos, proaspat si atragator, oferind o interfata in genul Windows Phone, cu 10 senzori diferiti, care transmit informatii catre Microsoft Health pentru a le analiza mai tarziu. In timp ce unele dispozitive de urmarire a activitatii de fitness incearca sa ofere informatii orientative, bratara aceasta este menita sa fie, pur si simplu, lasata pe incheietura mainii pentru a aduna in liniste informatii si a permite utilizatorului sa-si urmareasca progresul si, mai presus de toate, graficul in privinta sanatatii.

Dincolo de aplicatiile practice ale benzii, ceea ce este mult mai interesant de urmarit sunt implicatiile pe care acest produs le aduce Microsoft pentru a merge inainte. Aceasta atitudine pare sa plaseze compania in topul marilor holding-uri deschise tuturor.

Microsoft-Health.

Daca aceasta strategie va functiona si in practica, este o alta discutie. Strategia Apple spre exemplu, de a lucra doar cu produsele si consumatorii proprii, functioneaza tocmai din acest motiv. HealthKit este proiectat pentru a lucra cu iPhone si Apple Watch, in timp ce Microsoft are de lucrat cu oameni care au fost anterior in contradictie cu gigantul.

Joc de lunga durata

Ca o companie careia ii place sa joace lung, cu mai mult sau mai putin succes, Microsoft ar trebui sa incerce aplanarea conflictelor, cu atat mai mult cu cat, chiar in acest moment, societatea ii incurajeza in mod activ pe cei pe care doreste sa-i castige alaturi. Asa ca, in loc sa striveasca IBM sau Apple, asa cum au facut in piata PC-urilor, Microsoft poate lucra acum impreuna cu alte companii pentru a obtine un castig pentru propriile produse. Metafora de mai de sus conduce, de asemenea, spre interesanta intrebare daca nu cumva Microsoft Band nu este decat un dispozitiv-test pentru un SmartWatch cu drepturi depline, care sa concureze cu Moto 360 sau Apple Watch.

About Andreea Filipescu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>