Ce sa alegem intre Android si iOS?

By on 11/03/2015
Android

* o comparatie intre cele doua sisteme de operare nu poate fi facuta fara a lua in calcul si tiparul utilizatorilor

Intreaba o multime de bloggeri in tehnologie sau chiar utilizatori obisnuiti de smartphone care dintre sistemele de operare android si iOS este mai bun, care va avea mai mult succes si care e pregatit pentru a domina lumea si, cu siguranta, vei deschide o adevarata “cutie a Pandorei”, cu argumente care de care mai controversate. La un alt nivel, daca argumentele intr-o discutie privind avantajele Google si Apple nu prea au relevanta, altfel stau lucrurile atunci cand vorbim despre sistemele de operare create de cele doua mari companii. Exista o mare diferenta intre cele doua. Dincolo de design, functionalitate, securitate si dispozitivele pe care ruleaza, mai exista un mod elocvent de a face o comparatie intre cele doua sisteme, care merge direct la tinta. Anume, trebuie avut in vedere tipul de utilizator atras de acestea.

Sa incepem cu inceputul insa. Potrivit site-urilor de specialitate, utilizatorii de iOS sunt mult mai loiali brandului decat cei de Android, judecand dupa intentiile acestora de a face o investite intr-un smartphone de o clasa superioara, de la aceeasi marca. De asemenea, utlizatorii de iOS cheltuie mai mult pe telefoane decat cei de Android users, au mai mult interes pentru aplicatii si, in medie, stau mai mult pe Internet decat utilizatorii de telefoane Android.

Utilizatori android

Exclusivist sau sistem deschis?

Exista insa si date care arata diferente in ce priveste profitabilitatea celor doua companii. Android opereaza pe aproximativ 80 la suta dintre dispozitivele smartphone de pe piata mondiala, in timp ce Apple detine doar 14.8 procente. In schimb, Apple se concentreaza in special pe atragerea clientilor din categoria premium, de pe o piata in plina maturizare, in vreme ce sistemul Android este folosit oriunde, de catre orice tip de client.

La prima vedere, acest lucru suna bine pentru gigantul Google, insa si aici este o problema. Principala diferenta in ceea ce priveste apetitul utilizatorilor pentru iOS sau Android sta si in cat de profitabil este fiecare dintre ele. Astfel, trebuie sa tinem cont de faptul ca Android este vazut ca un sistem deschis, disponibil a fi utilizat de orice dispozitiv, al oricarui producator, spre deosebire de iOS, care este conceput doar pentru Apple, putand folosit doar de dispozitivele produse sub brandul american. Avand in vedere aceasta diferenta majora, putem spune ca majoritatea utilizatorilor de iOS este mult mai activa si mai consecventa brandului decat media utilizatorilor de Android. Mai mult, iOS genereaza cu 85 la suta mai multe reveniri la acelasi producator decat Android, ceea ce face ca Apple sa isi mentina o cota dominanta de piata pe acest segment, spre deosebire de restul producatorilor de smartphone, inclusiv fata de Google.

Utilizatori IOS

Ce va urma?

Din cest punct de vedere, analistii mai preconizeaza ca sistemul Android va continua sa piarda teren, in cazul in care cei de la Apple vor duce la indeplinire parteneriatul si strategia de a oferi aplicatii si instrumente de lucru pentru celalalt mare producator american de echipamente electronice de calcul, IBM. Ceea ce intereseaza insa cu precadere este tiparul utilizatorului atras de fiecare dintre cele doua sisteme de operare si modul in care Google va putea contracara, pe viitor, acest comportament pe care, deocamdata, cei de la Apple isi bazeaza startegia de acaparare a unor segmente tot mai importante din piata dispozitivelor mobile.

About Andreea Filipescu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>