Revolutia HoloLens si-a dezvaluit secretele

By on 14/02/2017
HoloLens 004

* casca revolutionara a celor de la Microsoft va fi disponibla pentru dezvoltatori anul acesta, urmand sa intre in productie de serie in 2017

Casca HoloLens de la Microsoft reprezinta o parte din noua initiativa a companiei de a raspandi sistemul de operare Windows 10 pe un numar cat mai mare de dispozitive, intr-un mod cat mai integrat cu putinta. Pana acum, se stiau foarte putine despre HoloLens pana la anuntul oficial de lansare, la inceputul acestui an, insa detaliile s-au disipat cu trecerea timpului.

HoloLens 003

Dupa un demo oficial al companiei, putem spune ca setul este diferit de tot ceea ce Microsoft a testat anterior, demonstrand preocuparea companiei de a pune lucrul incet si metodic in prim-planul realizarii produselor sale. Iar daca vechiul staff al Microsoft ar fi asteptat probabil pana la lansarea produsului finit al companiei, actualul board a dezvaluit deja noi caracteristici si functiuni ale dispozitivului, venind astfel in intampinarea celor avizi dupa informatii neoficiale si fotografii-spion de pe site-urile de profil.

HoloLens 001

Nu e realitate virtuala

Inainte de toate, trebuie spus ca HoloLens nu trebuie confundata cu dispozitivele de realitate virtuala, in care tot ceea ce vedem este un produs al imaginatiei si al creatiei pe calculator. HoloLens poate fi considerata o casca pentru realitatea augmentativa, in care graficele si textul se suprapun peste imaginile din plan real, trecute prin filtrul noilor lentile inteligente. Costul acestora este unul pe masura, fiind estimat la aproximativ 3.000 de dolari, in editia destinata dezvoltatorilor. Casca va fi disponibila pentru acest segment undeva in primul trimestru din 2016, in vreme ce varianta pentru larg consum va fi disponibila, cel mai devreme, din 2017. La modul concret, HoloLens poate fi numit un computer holografic, fiind parte a unui subset de dispozitive produs sub marca Windows Holographic, concepute sa lucreze sub Windows 10. Expertii au testat casca si pe jocuri, realizand deja unele comparatii cu Oculus Rift. La acest moment, putem spune ca HoloLens este destinata atat gamerilor, cat si profesionistilor si utilizatorilor din mediul de afaceri. Printre utilizarile propuse si demonstratii s-a inclus aproape totul, de la inlocuirea unui bec uzat, pana la jocurile de tip shooter sau Minecraft sau mai departe, in mediul profesional, prin folosirea de catre medicii chirurgi, dispozitivul fiind, practic, un minicomputer conectat permanent la nivelul ochilor. Singura mare incertitudine este inca data lansarii, reprezentantii Microsoft spunand, evaziv, ca dispozitvul va fi disponibil anul viitor, fara a indica insa o data in acest sens.

HoloLens 002

Mai este mult de lucru

Deocamdata insa, impresia unei prime utilizari experimentale arata ca, in ciuda tehnologiei impresionante, mai este inca mult de lucru. Conceptul este unul revolutionar, insa punerea lui in practica inca lasa multe de dorit. Iar primul lucru care ar fi de mentionat este campul ingust de vedere. In timp ce unele demonstratii ale Microsoft aratau scene vii din realitatea augmentativa, prin utilizarea HoloLens lucrurile arata putin diferit. Poate noutatea sistemului si lipsa de indemanare a utilizatorilor sa fie de vina, insa, la prima vedere, deschiderea unei simple cutii de corespondenta pare ceva mai complicata decat folosirea din viata reala. Vorbind despre holograme si grafice, privirea tebuie sa stea fixa pe obiectul focusat pentru a primi informatiile necesare. In cazul in care misti capul din pozitia optima, imaginea dispare, ceea ce taie mult din distractie si face dispozitivul mai putin natural decat ar trebui sa fie. In rest, putem spune ca HoloLens este, in esenta, un computer la purtator, controlat atat prin voce, cat si prin butoane actionate de mana si senzori de recunoastere a gesturilor. Acesta are incorporata o camera video, ecran pe care pot rula grafice sau texte si difuzoare, pentru redarea sunetului. Cu un camp de vizualizare a imaginilor de 120 de grade, HoloLens este practic un ecran situat la cativa cm de ochi, pacalind creierul ca lucrurile pe care le vezi in realitate sunt proiectate undeva, in spatiu.

About Andreea Filipescu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>