SEO, o activitate ce starneste interes

By on 16/10/2014
seo

Cateva mituri te-ar putea convinge sa devii si tu un adept

SEO. Doar mentionarea acestui termen iti va inunda fluxul Twitter cu raspunsuri de tip spam, in timp ce tot felul de guru din domeniu vor incepe sa bata la usa inbox-ului tau. In realitate insa, SEO nu este asa un mare mister precum multi il fac sa para. Bineinteles, exista cateva reguli dure si rapide atunci cand vine vorba de bine versus rau, dar multe dintre cele mai importante parti ale acestui termen presupun pur si simplu, postarea de continut bun. Poate ca ai auzit deja si un zvon sau doua, poate cincizeci, despre diferite lucruri pe care ar trebui sau nu ar trebui sa le faci in numele de SEO. Sa distrugem cateva mituri chiar acum.

SEO se face doar o data

Incepem prin uciderea acestui mit chiar de la inceput. SEO este un proces constant, determinat in principal de modul in care alegi sa scrii continutul unui site. Desi exista un numar de elemente precum “set” si “forget”, care conteaza pentru traficul general de cautarea generala, o mare parte din ceea ce trebuie sa se intample va intra in joc cu fiecare element unic postat pe site-ul tau.

Problema densitatii cuvintelor cheie

Vrei sa vezi cum site-ul tau dispare din rezultatele cautarii Google? Atunci poti arunca o gramada de cuvinte cheie inutile in tot ceea ce scrii. Folosind doar texte “adevarate” si nu insiruiri de propozitii fara sens, te-ar putea ajuta sa apari cat mai sus in generarile motoarelor de cautare, lucru ce a fost dovedit cu multi ani in urma. Astazi, cu algoritmi Google precum Panda, aceasta problema nu numai ca este depistata, insa este, de asemenea, o sanctiune dura la adresa celor care o provoaca. Iar Panda, nu numai ca depisteaza cuvintele cheie de umplutura, dar analizeaza si calitatea continutului si gradul de incredere al unui site.

Continutul este rege

OK, deci continutul conteaza. Conteaza foarte mult, de fapt. Daca ai texte de interes, oamenii vor citi ceea ce scrii, iar acesta este un aspect important. Dar nu e singurul lucru care conteaza. Nu poti avea un site eliberat complet de SEO, in speranta ca vei ajunge cunoscut doar prin continut. Este un echilibru discret pe care multi oameni il rateaza pana la punctul de a fi retrogradati in obscuritate.

Link-uri care iti cresc rangul

Cauti un site pe care doresti sa-l “legi” de tine pentru ca il consideri valoros? Asta-i minunat! Listarea unei cantitati foarte mari de link-uri care nu au nicio legatură cu continutul tau doar pentru a obtine backlink de la ele este insa o mare prostie. Aminteste-ti ce spuneam despre densitatea cuvintelor cheie si despre a fi demn de incredere.

Flash ucide SEO

Aceasta este si nu este o problema. Daca rulezi un site intreg, inclusiv navigarea, in Flash, atunci da, exista o sansa ca acest lucru sa dauneze, dar daca incluzi un element sau doua Flash pe pagina, atunci singura problema ar putea fi un utilizator de iPad care nu va reusi sa-l parcurga. Ce nu-i recomandabil, totusi, este inclusiv continutul textual prin Flash, pentru ca ar deveni indisponibil pentru multi utilizatori.

Sigur, acestea nu sunt singurele mituri legate de optimizarea SEO si cel mai probabil ca, in viitor, aceste lucruri se vor schimba si mai mult. Pe scurt insa, de retinut ca activitatea pricipala pentru a fi un SEO de succes este scrierea de continut de calitate, urmand sfaturile de baza. Nu-ti fa griji pentru motoarele de cautare. Daca suficient de multi oameni iti citesc continutul, motoarele de cautare vor fi pe urmele tale si, cu siguranta, te vor gasi.

About Mihaela Olariu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>